vrijdag 19 oktober 2012

Weetjes i.v.m. OU / FD / opleidingsuren

Afkappen overuren:

Elk kwartaal worden overuren hoger dan 72, afgekapt en uitbetaald.
Data:
31/3
30/6
30/9
31/12

Ook al zijn de overuren al ingepland (en van de teller op pronet), toch tellen ze nog mee voor het afkappen op het eind van elk kwartaal.

V.b.: ik heb 76 uren staan op 21/3 en ik plan die dag 8 overuren in op 21/4. Na inplannen sta ik op 21/3 in pronet met een saldo van 68 uur (=76-8). Toch worden er 4 uren afgekapt op 31/3 omdat ik die dag nog steeds op 76 uur sta (al zegt de teller 68 uur). Houd hier dus rekening mee!

Feestdagen:

Per maand dat er 1 FD opgenomen wordt, worden er die maand GEEN feestdagen meer afgekapt.

V.b.: ik heb nu 8 FD op de teller en ik neem op 25/10 een FD, d.w.z. dat ik eind oktober nog 7 FD staan heb. Eind oktober wordt er dan geen FD afgekapt, ook al heb ik er nog meer dan 5.

Overdragen feestdagen naar volgend jaar:

Max. 5 FD kunnen overgedragen worden naar volgend jaar. Houd hier in gedachten dat op 1/11, 11/11 en 25/12 nog feestdagen bij de teller komen.

Opleidingsuren:

Op 31 januari wordt de teller op 40 uren gezet, d.w.z. dat begin januari hiermee nog AD-dagen kunnen afgekocht worden.